| Flex gym club fitness | Znaczenie planu i diety w treningu

Flex gym club fitness

Znaczenie planu i diety w treningu

W dzisiejszych czasach dbanie o własne ciało znaczy więcej, aniżeli kilkanaście lat temu. Wówczas to pojęcie było zdecydowanie węższe. Dzisiaj oznacza stosowanie balsamów, kremów, kosmetyków, higienę jak również ciężki trening w celu poprawy własnej sylwetki. Trening, czyli nic innego jak korzystanie z siłowni. To miejsce ostatnimi czasy jest naprawdę bardzo popularne, co z resztą przyczyniło […]

Znaczenie planu i diety w treningu
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

W dzisiejszych czasach dbanie o własne ciało znaczy więcej, aniżeli kilkanaście lat temu. Wówczas to pojęcie było zdecydowanie węższe. Dzisiaj oznacza stosowanie balsamów, kremów, kosmetyków, higienę jak również ciężki trening w celu poprawy własnej sylwetki.

Trening, czyli nic innego jak korzystanie z siłowni. To miejsce ostatnimi czasy jest naprawdę bardzo popularne, co z resztą przyczyniło się do powstawania nowych obiektów tego typu. Nastąpił prosty mechanizm rynkowy – zwiększony popyt sprawił, że wzrosła podaż.

O trenujących słów kilka

W publicznych siłowniach spotykamy się z ludźmi z różnych sfer. Z takich obiektów korzystają profesjonaliści, amatorzy i hobbyści. To miejsce, gdzie przychodzą zarówno panie, jak i panowie. Jak łatwo zauważyć – publiczna siłownia to miejsce dla wszystkich, bez znaczenia jest staż treningowy i płeć.

Alternatywą dla publicznych siłowni są tak zwane domowe siłki. Często ręcznie robione sprzęty, obciążenie własnej roboty. To nie ma znaczenia dla naszych mięśni. Liczy się użyteczność, a nie wygląd. W końcu efekt treningów zawsze jest podobny, rodzaj obciążenia nie ma zbyt dużego znaczenia. Z domowych siłowni korzystają najczęściej mężczyźni, co jest wynikiem zdecydowanie mniejszych potrzeb sprzętowych. Kobiety korzystają najczęściej z maszyn izolacyjnych i nie wykonują ćwiczeń na wolnym obciążeniu, które są domeną panów.

Z planem osiągniesz zdecydowanie więcej!

Chodzenie z tzw. marszu na siłownię nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, jeśli mamy ochotę na szybki efektywny trening. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zbudowanie makrocyklu, a więc długoterminowego planu treningowego. Ustalenie planu treningowego powinno być naszym priorytetem. Oczywiście nie jest to konieczne, jeśli ćwiczymy dla przyjemności, a nie efektów.

Jeśli zaś liczy się dla nas przede wszystkim osiągnięty efekt to powinniśmy przywiązać sporą uwagę do planu treningowego. Korzystanie z gotowych rozpisek jest całkiem dobrym pomysłem. Należy jednak zwrócić uwagę na profesjonalizm planu. Jeśli polecany jest przez poważny portal kulturystyczny, bądź znanego kulturystę to zdecydowanie tak. Jeśli zaś plan treningowy to efekt natchnienia jednego z amatorów to mówimy mu zdecydowanie nie. Odpowiednia selekcja w Internecie to podstawa, nie tylko w przypadku kulturystyki.

Zmiana nawyków żywieniowych

W zależności od indywidualnych ambicji powinniśmy pomyśleć o zmianie nawyków żywieniowych. W połączeniu z treningiem może okazać się, że nasza sylwetka bardzo szybko ulegnie znacznej, optycznej poprawie. Nadmienię, że zmiana nawyków żywieniowych powinna się wiązać ze stworzeniem jadłospisu bogatego w każdą wartość odżywczą. Niewielu wie, że witaminy i minerały również odgrywają ważną rolę w kształtowaniu naszego ciała. Ich dostarczanie ma bardzo duże znaczenie dla naszego zdrowia (usprawnia pracę układów trawiennych, odpornościowych itd).

Układanie diety nie należy do rzeczy najprostszych, ale przy korzystaniu z odpowiednich materiałów powinniśmy poradzić sobie z tym zadaniem. Podobnie jak w przypadku należy selektywnie wybierać poprawne informacje, gdyż w sieci znajduje się równie dużo kłamstw i bujd na temat poprawnego odżywiania. Zazwyczaj jest to dzieło lobbystów marketingowych, którzy by zwiększyć sprzedaż wciskają „kity” konsumentom.

Inne wpisy:

recommended